info@e-pohyb.cz || 776 609 076 (Andrea) || 773 480 673 (Martin - hlavní trenér) ||

3 nejdůležitější klíče ke změně + BONUS

Život člověka provázejí rozhodnutí. Primárně taková rozhodnutí vedou ke změně. Někdy si ale ukousneme příliš velké sousto a změna je v nedohlednu. V pohybu a zdravém životním stylu to platí také. Jaké drobnosti tedy můžete udělat, abyste se později dostali ke změně, kterou si přejete?

1. Nesrovnávejte se.

Ještě než se se pustíte do série změn ve vašem životě, je důležité si uvědomit, že jediný, s kým se právě teď vydáváte na cestu a výsledky, které pro vás budu nejdůležitější, jste vy sami a vaše výsledky. V dnešním světě pohybu ovládaného principy estetiky je to obzvlášť náročné. Každý člověk má svou startovní čáru, své problémy, které chce vyřešit, svůj cíl, který chce splnit. A každému ta cesta bude trvat různě dlouhou dobu. Ti ostatní tady nejsou ke srovnávání, ale pro pomoc. Možná se totiž nacházíte tam, kde oni už dávno byli a mohou vám tak předat cenné rady. Tak se nesrovnávejte s nikým jiným než se sebou a nebojte se říct si o radu. Nakonec vašim jediným úkolem je být lepším člověkem než jste byli včera.

2. Akceptujte „výpadky“

Na cestě za svým cílem se potkáte s dny, kdy se vám nebude chtít nic dělat. Kdy budete unavení. Máte chuť na něco sladkého. Nechcete cvičit. Nechcete znovu upravovat těch deset stran rukopisu. Nechcete. A opravdu se do takového „výpadku“ dostanete. Co s tím? Užijte si to. A pak naskočte zpátky do svého plánu. Není nic horšího, než zahodit celou snahu kvůli jednomu zádrhelu. Ty zádrhely jsou totiž taky důležité. Ukazují vám, co máte zlepšovat nebo v čem naopak už dobří jste.

  • Vykašlete se na cvičení? Zítra se do něj pustíte a půjde vám to lépe než před dvěma dny.
  • Jste ve stresu a sníte na co přijdete? Snězte. Druhý den naskočte do vašeho plánu. Nebo zkuste stres proměnit v pohyb.

Nejdůležitější fakt, který vypovídá o vaší snaze se nenachází v dodržování stanoveného. Ale ve snaze jej dodržet, i když máte potíže a děláte chyby. Tehdy si otestujete svou vůli a vytrvalost. Netrestejte se za tyhle chyby. Jsou tady a čekají na vás. Když spadnete, taky nezůstanete ležet. Tak vstávejte a bez výčitek pokračujte v tom, co jste si stanovili. A pokud se k tomu donutíte i přes vaši nechuť nebo lenost? Pak nemůžete být na lepší cestě.

3. Mějte silné PROČ.

Kdo nemá dostatečně dobrý důvod ke změně, nikdy změnu neuskuteční. Víte, za svůj život jsem se setkala s lidmi, kteří chtěli mít krásnou postavu. Vypracovanou, osvalenou… Někdo chtěl krásný zadek, někdo silná a široká ramena, jiný zase výstavní figuru.

A nakonec to právě pro tyhle důvody nedělali.

Proč?

Když se skutečně zamyslíte, proč něčeho chcete dosáhnout, nikdy za tím nebudou tak povrchní důvody, jakým je vzhled. Ano, lidé chtějí vypadat dobře, ale nakonec mají pro svou změnu mnohem hlubší a zásadnější důvody. Z příkladů výše se nakonec vyklubalo následující:

Místo krásného zadku chtěla dotyčná docílit zad bez bolesti. Mnohdy totiž slabý zadek znamená bolest zad, ale tenhle důvod, který někde vyčetla, se propadl pod hromadu sestavenou ze slov: „Chci mít hezký zadek“.

Ten, kdo chtěl mít široká a silná ramena, chtěl nakonec jen cítit svobodu při zábavných cvičeních, jakým jsou stojky.

Ta, která chtěla výstavní figuru nakonec chtěla jen silné a zdravé tělo proto, aby mohla ochránit své dítě za všech okolností, být silná pro svou rodinu a být pro své dítě vzorem síly a disciplíny.

Tím posledním člověkem jsem já.

Najděte svoje PROČ. Ve chvílích „výpadku“ vám poskytne onu oporu, abyste znovu vstali. Pro vzhled ale nikdy nevstanete. Když máte silný důvod a motivaci, nic, opravdu nic vás nedokáže na cestě rozhodit.

BONUS

Na závěr bych vám chtěla dát malý bonus v podobě drobností, které můžete zařadit do svého pohybového života, a které povedou k velkým změnám. Tyto drobnosti jsem využívala i já, když jsem byla na cestě za silnou ženou. (ve mně)

  1. Každé ráno vypijte sklenici vody.
  2. Každý večer si dejte teplou sprchu. „Očistíte se“ od předešlého dne a uvolníte se.
  3. Každý den udělejte jednu věc, která vám dělá radost.
  4. Každý den odložte na dvě hodiny telefon a nevšímejte si jej.
  5. Pokud nejste pokročilý cvičenec, neřiďte se tréninky ze sociálních sítí.
  6. Snězte jen jednu sladkost denně.
  7. Pokud chcete jíst zdravě, naučte se vyměnit jedno jídlo denně za zdravé. Celý týden takto můžete bez výčitek pokračovat. Následující týden zařaďte další zdravé jídlo dne.
  8. Nejezte s výčitkami. Hůř se pak tráví. A hubne.
  9. Pokud vás přepadne chuť na sladké, nejdříve snězte jedno ovoce. Pak se teprve rozhodněte pro sladkost.
  10. Každý den se hýbejte. Ať je to procházka, cvičení, strečink, jóga, tanec, hra na honěnou s vašim neúnavným synem, sex, cokoliv… Naučte se vnímat pohyb jako součást každého dne. Stane se pak součástí vás samých.
  11. NEVYŘAZUJTE sacharidy. Existují z dobrého důvodu.
  12. Vypijte každý den 1 litr čaje z kopřivy.
  13. Cvičte to, co vás baví. S negativním myšlením u cvičení nikdy výsledků nedosáhnete.
  14. Každý den se nezapomeňte smát.
  15. Dejte si sladkost ke svačině. Tím, že budete vědět, že ji ten den sníte, se na ni budete těšit a snáze odoláte poobědovým chutím na sladké.
  16. Mějte v zásobě / paměti / poznámkách tyto věci:
  • jedna zdravá sladkost
  • jedna zdravá snídaně / večeře / oběd
  • zdravý moučník / dezert

Tímto jste si právě postavili základy vaší zdravé stravy do začátků.

S kroky uvedenými výše jste na velmi dobré cestě za zdravějším a spokojenějším životem, ze kterého nebudete unavení. Nezní to dobře?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *